DARCEY BUSSELL

Bundan sonra arada bir sevdiğim (ya da sevmediğim) bale sanatçıları hakkında bilgi vermeye karar verdim. Genellikle bilgiler ingilizce olduğundan, birebir olmasa da çevirebildiğim kadar türkçeye çevirmeye çalışacağım :) Yanlış bilgi verirsem lütfen beni uyarın.
İlk olarak çook sevdiğim balerinlerden biri olan
DARCEY BUSSELL ile başlayacağım...

Darcey Bussell 2
7 nisan 1969 da Londra'da dünyaya gelmiş. Annesi ile babası henüz 3 yaşındayken boşanmış (resmi sitesinde bu konuda bilgi yok ama magazin malzemesi gibi yazmış bulundum) Darcey küçükken çok sportif bir çocukmuş, okuldayken futbol oynamış, jimnastik ve yüzmede dereceler kazanmış. Baleye hiç de erken olmayan bir yaşta, 13 yaşında başlamış. (ee doğuştan yetenek kaç yaşında başlarsa başlasın fark etmez) Tabii geç başladığı için epey çalışmış arayı kapatabilmek için ve 16 yaşında Royal ballet's Upper School'a kabul edilmiş. 3 yıl sonra ilk solist ve 20 yaşında en genç principal balerin olmuş.
Winter Dreams "Masha" (ben kendisini ilk bu rol ile tanıdım)

Uyuyan Güzel "Aurora"
Kuğu Gölü "Odile/Odette"
La Bayaderé "Nikiya/Gamzatti"
Fındıkkıran "Sugar Plum Fairy"
Romeo ve Juliet
Giselle....Daha bir çok balede başrol oynadı( bende izlediğim için -di'li geçmiş zamanda geçtim :)

2006 yılında Royal Ballet'de principal dansçılıkdan emekli olup, Guest Principal Artist'liğe geçiş yaptı. Jübilesini de 2007 yılında "Song of the Earth" adlı bale ile yaptı. Kendisi evli ve iki çocuğu var. Modellik yapmış, şarkı söylemiş bilmem ne... beni onlar ilgilendirmez o yüzden yazmıyorum :) en son ödüllerini de yazayım bitsin.

* Winners of the Prix de Lausanne (1986)
* Youngest Principal at The Royal Ballet (1989)
* Winner of the Evening Standard Award for Ballet (1990)
* Voted as one of the 50 Most Beautiful People in the World- People Magazine (1994)
* Voted in Hello's top ten of Britain's Most Elegant Women (2002)
















Yorumlar

Popüler Yayınlar